2017. december 2., szombat

# Antigané # bejegyzés

Egy hónap alatt 10 könyv? - Decemberi tervek


Sziasztok!

Észrevettétek, hogy december lett? Biztosan, kérdezek itt hülyeségeket. Mindenesetre nagyon is észre vettem, hogy megkezdtük 2017 utolsó hónapját, ami nálam már inkább kapkodást jelent, mint nyugodt leltározást az évi élményekből. Főleg annak fényében, hogy novemberben nem igen ügyködtem itt... 
Első fejezet: Csak egy hordónyi majom
Bepótolandó:
Őszintén, sűrű volt a november minden téren, így nem sok energiám maradt a blogra. Emiatt mindig kicsit rosszul érzem magam, mert végül is innen indultam, az Antiganéról, nagyon sok mindent adott nekem. Viszont a kihívás mindig hív, és most legutóbb erre a hívásra felelve jelentkeztem októberben a Roboraptorra cikkírónak, és a Raptorok bizalmat szavaztak nekem. Még nem sokat tevékenykedtem ott, csupán az Amatka című regényről írtam eddig és egy miniajánlót Az idő gyermekeihez, de a közel jövőben remélem, sikerül úgy alkotnom, ahogy az a saját elvárásaimnak (és természetesen a szerkesztőségnek) is megfelel. Igazából jelenleg is oda olvasok: Adrian Tchaikovskytól a már említett Idő gyermekeit, ami november 16-án jelent meg a Fumax kiadó gondozásában. Hosszú könyv (cirka 600 oldal), de a hozzá fűzött reményeket bőven beváltotta. Jelenleg (december 2-án) kevesebb, mint 200 oldal van vissza.

Valahol a földön és az Űr odakint
Az ezt követő cikkem egy klasszikusabbnak számító szerzőhöz fog fűződni. Ursula Le Guinnak (A sötétség balkeze, Szigetvilág varázslója) november legvégén jelent meg egy kétkötetes novellagyűjteménye a Gabo-nál, a Valós és valótlan. Az 1. kötet, a Valahol a Földön Le Guin realistább történeteit tartalmazza, az Űr odakint, világ idebent pedig a fantasztikus elbeszéléseket. Azon túl, hogy kíváncsi vagyok az írónő kisprózájára, egy kis blogger kihívásnak tekintem, hogyan fogok egy novelláskötetről átfogó kritikát írni. Vannak már elképzeléseim, de természetesen olvasás közben minden változhat. 

A két recenziós példányon túl az idegennyelvű könyvekkel foglalkozó blogomra szeretnék írni pár könyvről, amelyeket már említettem a havi tervezetekben, de még nem sikerült cikket alkotnom róluk. De igazából nem csak az angol könyvekre igaz ez, hanem sok sorozatra, filmre is. Még alaposan nem szedtem össze, hogy miről szeretnék írni, de az biztos, hogy az Alias Grace, Testről és lélekről, Holdfény, Macbeth, AZ és Van valami furcsa és megmagyarázhatatlan lesz.

És akkor a december!
Olvasás téren a december mindig kapkodás. Van egy minden évben futó kihívás, a Várólista csökkentés. Röviden 12 tetszőleges könyvet kell az adott évben elolvasni, lényeg régóta a várólistádon legyenek - ez nem tűnik nehéz feladatnak. De végül mindig sikerül elcsábulni, vagy bejönnek melós dolgok (pl. az utóbbi időben sok galaktikás könyvet olvastam), vagy egyszerűen olyan, ami érdekesebb. Mindig itt van a csábítás démona, ami nem engedi teljesíteni ezt a kihívást. Idén úgy alakultak a dolgok, hogy a listámról 6 könyv van még vissza nekem a kihívás teljesítéséhez:


Sün mama őrzi a keménytáblás könyveket
A tea színe lemaradt, de se baj. És persze, végül is ha csak ezeket kellene elolvasnom, nem is állnék rosszul. De vannak recenziós példányok (jó, az 3, ha beleveszem az Egyik átkozott dolog a másik utánt is, mert egy interjúhoz kell még), pár kölcsönkönyv is, amelyek közül csak a Sevenevest próbálom meg belenyomni a decemberi hónapba, és persze 2 könyvtári könyv! Igazán ki kéne iratkozni onnan, csak kár, hogy kellenek források cikkekhez, meg amúgy is up-to-date-nek kell lenni... Szóval sok elvárást támasztok magammal szemben, amelyeknek meg sem tudok felelni. Lényeg a lényeg, decemberben durván 10 könyvet kéne letolnom. Vajon sikerülni fog? Januárban visszatérünk rá, most nem kezdek el stresszelni. És nem vállalok be már mást.

A könyvtári könyveket Oliver őrzi
A könyveken túl vannak filmes és sorozatos terveim is. Sorozatok közül nagyon szemezek a Netflix kínálatával, most például egy új német sorozatot, a DARK-ot kezdtem el. Azon kívül, hogy nagyon jót tesz a német szókincsemnek, van egy nagyon creepy hangulata is, ami azonnal megfogott. Az utóbbi nosztalgiázó horrorok (Stranger things, AZ) kedvelőinek ajánlom. Ezen kívül egy Black Mirrort is jó lenne elkezdeni, főleg, hogy már jött trailer a 4. évadhoz, és persze nagyon piszkál, miért szereti mindenki ennyire. Ami pedig a filmeket illeti az új Star Warson túl nem tudom még, hogy mit néznék meg. Majd elválik.

Nagyvonalakban ez lenne a december. Igyekszek aktívabb lenni.
És még lógok egy Netflix élményeket összegző bejegyzéssel is!

Chibi Zsó

Nincsenek megjegyzések:

Follow Us @soratemplates